CORET-CARUT

Write And Share



Bila tengok gambar2 ni, aku jadi marah dan emo. Jadi aku yang mungkin jahil ni nak komen sikit pasal perangai gampang sesetengah melayu2 Islam bodoh ni.. Aku sangat tak suka politik, tapi aku bengang bile natang2 ni gunakan nama Islam untuk wat keje jadah ni. Bodoh nyer lancau2 melayu (aku rasa tak de bangsa len terlibat), ilmu cetek nak tunjuk pandai. Ini ke Islam? Islam ade ajar ke menghina agama lain? Kesian kat mak2 yang melaburkan saham akhirat dia kat gampang cam korang ni.. Kita benci dengan perangai Israel, tapi kita sendiri berperangai cam Israel.. Orang kafir pun masih ade yang membela nasib penduduk Palestin sampai ke titisan darah terakhir diorg..

Perpaduan Malaysia? Macam mana nak berpadu kalau camni perangai kita. Jangan bangkitkan isu sensitif perkauman. Boleh faham tak bodoh? Dalam Al-Quran ade sebut ke kuil tak boleh dibina kat penempatan orang Islam? Jumud betol pemikiran spesis akal beruk ni.. Buat sumer ni untuk mempertahankan Islam? Matlamat tak menghalalkan cara walau pe pun. Kita marah bila orang bukan Islam hina Allah, hina Rasulallah, tapi apsal kita ikut jugak perangai diorg? Tolong la.. Cukup2 la wat orang salah faham ngan ajaran Islam.. Kalo nak tunjuk, tunjukkan la atas nama melayu semata-mata. Biar mereka sumer faham yang korang ni melayu gampang, bukan Islam gampang.. Aku nak minta maaf sangat kat sumer orang bukan Islam terutamanya yang Hindu. Mereka sumer ni bukan Islam, mereka Melayu je.. Melayu yang gampang..

Moga Allah kabulkan doa orang2 'mukmin' ni.. Take Beer!!!

Kredit kat minaq_jinggo atas gambar2 diatas..

1 comments:

aku cuba berfikiran positif.. diorg ni usung kepala lembu sebenarnya bukan untuk menghina masyarakat Hindu, tapi untuk berbuke pose berjemaah pas penat melalak..

Post a Comment

About Me

My photo
I was born on 24th December 1988 at Dungun, Terengganu but live at Kuching, Sarawak. I'm now studying at UTM (Technological University of Malaysia) located at Skudai, Johor in Degree of Chemical Eng. (Bioprocess). I'm a happy, nice, believe in myself and a motivated person. I like to play computer games especially strategy games. That's a little things about me..

Followers