CORET-CARUT

Write And Share

Dengan lafaz bismillah, aku pun mula menaip smbil menatap keyboard diselang-selikan dengan monitor untuk mengarang post pertama blog aku ni. Utk post pertama ni, biarlah aku ceritakan serba sedikit tentang asal usul blog aku ni. Aku mula berminat nak menghasilkan blog ni akibat dari pengaruh rakan sebaya yang dah mempunyai blog. Bila cuti semester selama 2 bulan ni bermula, aku lantas membulatkan hasratku utk mewujud blog aku sendiri.

Hampir 2 minggu aku memerah otak mencari apakah nama sesuai untuk blog aku ni. Pada mulanya aku cuba minta pendapat dr rakan2. Ade yang bg cdngn utk menamakan blog aku G.A.J.A.H.D.U.D.U.K, P.U.L.A.S.P.E.R.U.T, dan mcm2 lg idea yg 'bernas' dan namun masih tak dapat memuaskan hati aku ni. Aku berikhtiar mencari idea dengan membaca buku, menonton tv, termenung dan bermain DotA, namun akhirnya aku tetap menemui jalan buntu.

Aku bertanya pada diriku sendiri, apa yang nak aku CORETkan nanti dlm blog aku? Sebab kawan2 aku kata nama blog adalah berdasarkan isinya. Namun begitu, aku sendiri pun tak ada topik khas untuk ditulis nanti. Aku cuma nak menulis apa yang aku suka, yang aku fikir, perasaan aku.. Senang cerita, menCARUT pun boleh.. Jadi selepas itu, aku pun mendapat ilham yg amat aku tagihkan lantas mengambil keputusan utk letakkan CORET-CARUT sebagai nama blog aku.. Begitulah asal usul nama blogku ini..

Sekian, terima kasih...

0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
I was born on 24th December 1988 at Dungun, Terengganu but live at Kuching, Sarawak. I'm now studying at UTM (Technological University of Malaysia) located at Skudai, Johor in Degree of Chemical Eng. (Bioprocess). I'm a happy, nice, believe in myself and a motivated person. I like to play computer games especially strategy games. That's a little things about me..

Followers