CORET-CARUT

Write And Share


Siapakah Zee Avi??
Zee Avi atau sebelum ini dikenali sebagai KokoKaina adalah seorang gadis warganegara Malaysia yg berasal di Miri, Sarawak namun menetap di Kuala Lumpur sejak berumur 12 tahun. Gadis yg dilahirkan pada 1986 ini melanjutkan pelajaran dlm bidang fashion design di American Intercontinental University di London.



Apa yang istimewa tentang Zee Avi??
Seorang penyanyi dan penulis lirik berbakat, Zee Avi pada mulanya menghantar video lagunya yang pertama di YouTube atas permintaan temannya. Lagunya telah mendapat maklum balas dan sambutan yang sgt positif. Anak kelahiran pulau Borneo ini mempunyai suara yg comel menyanyikan lagu rentak old-jazz dengan melodi dan lirik yang sgt menusuk kalbu. Beliau akhirnya telah menarik perhatian Jack Johnson dari Brushfire Records dan telah menempah nama di industri muzik US. Album pertama beliau bertajuk Bitter Heart mula dipasarkan pada 19 Mei 2009. YouTube telah memperkenalkan beliau dia halaman utama dalam Spotlight: Music Tuesday.

Klik dibawah ini untuk melihat video Zee Avi:

Zee Avi - Bitter Heart

Komen aku??
Tahniah Avi.. Anda membanggakan kerana telah membawa nama Malaysia ke persada muzik antarabangsa. Malah yang mengagumkan, tanpa perlu menyertai mana rancangan realiti (yang aku benci sgt2).. Kami akan terus menyokong anda.. All the best!!! ^^,

0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
I was born on 24th December 1988 at Dungun, Terengganu but live at Kuching, Sarawak. I'm now studying at UTM (Technological University of Malaysia) located at Skudai, Johor in Degree of Chemical Eng. (Bioprocess). I'm a happy, nice, believe in myself and a motivated person. I like to play computer games especially strategy games. That's a little things about me..

Followers