CORET-CARUT

Write And Share

Semalam aku gi berbuka puase kat Jusco Taman U ngan seorang gadis. Memang dah janji nak buke puase sama hujung minggu ni. Sepanjang bulan puasa ni pun, ni baru kali ke-2 aku kuar berbuke ngan dia. Busy giler.. Sori ye Efa.. Dah minggu-minggu last nak cuti raya ni la berlambak test ngan assignment kena hantar. Industrial visit lagi la, meeting ntah pape la.. Sampai tak sempat aku nak jogging tiap2 petang untuk menguruskan badan (Tipu)..

Berbalik pada citer asal. Bincang nyer bincang, akhirnya kitorang setuju nak makan kat KFC (balik-balik KFC je).. Perjalanan menggunakan teksi memakan masa 5 minit dari UTM. Kitorang menjejakkan kaki kat pintu buka-auto Jusco kira-kira pukul 5.30 petang. Jalan-jalan jap, aku mula beratur jam 6.10 petang. Time tu orang dah beratur sampai pintu masuk, kira-kira 4 meter dari kaunter. Kaunter pulak hanya 2 dari 3 yang dibuka. Biasalah tu kat Malaysia kekurangan pekerja. Sebab tu kita kena import lebih lagi pekerja asing.

Aku pun beratur sorang2 dgn penuh kesabaran. Si dia? Cuma duduk kat meja sambil anta masej mengutuk aku secara ringan-ringan. Nasib baek dia belanja penuh, kalo tak dah lame aku pok paler dia.. Huhu.. Sedang aku asyik menikmati nikmat berbaris dengan lama, aku terdengar suare-suare halus dan manja dari belakang aku.

"Kite beratur same-same ye awak.. Bulan puase ni kene la adil.." (Gadis)

"Tak pe.. Kite gilir-gilir k.. I beratur jap, pastu U pulak ganti.." (Balak)

"Ala.. I tak kesah la.. Betullll.." (Gadis)

"Saya kan laki yang gagah. Awak jgn risau ye kekasihku.." (Aku tolong jawabkan dlm hati)

Suare pasangan tu berkata-kata manja menyebabkan aku hampir ingin membatalkan puasa aku dengan sengaja mengeluarkan muntah. Dah la kejap I-u, pastu saya-awak plak.. Aku toleh jap ke belakang. Nak tengok gak wajah pasangan romantis abad 21 tu. Lerr.. Aku kenal ompuan tu rupanya.. Maafkan aku kerna mengutukmu dan balakmu kejap tadi ye..

Aku ade terfikir, agak nyer ade org pikir camtu tak bile aku cakap ngan si dia?? Adoi.. Pasni aku kene cakap ngan suare macho la.. Aku tak ingin mencontohi pasangan tadi. Aku lebih rela dilihat sebagai lelaki seumpama hero jepun yang bajet cool dr yang mat romantik tangkap leleh.

Ermmm.. Tapi kalo tak de orang dengar, tak kesah la kot.. Hahaha..

4 comments:

"Kite beratur same-same ye awak.. Bulan puase ni kene la adil.."

"Tak pe.. Kite gilir-gilir k.. I beratur jap, pastu U pulak ganti.."

"Ala.. I tak kesah la.. Betullll.."

"Saya kan laki yang gagah. Awak jgn risau ye kekasihku.."

uiyooo~ meja so shuwit la~

haha.. tu la pasal... nasib baek aku x ingt sumer.. kalo x, lagi leleh nnt..

Salam....hhaii apa pulak nak muntah...tengah sayang macam tulah..awak dengan si gadis tu pun macam tu jugak cuma ayat aje lain..ahaks. Macamlah Raya nie x jumpa... haa lepas tu makanlah berdua puas2..ok? Salam Aidil Fitri untuk Am & family semua..maaf zahir & batin dari Mak Teh & Pak Teh. Take care dear.

Wsalam.. Uihhhh.. Mne de la.. Ni org, macho punya.. Bukan jiwang leleh.. Kui3.. Salam Aidilfitri untuk Mak Teh, Pak Teh ngan sumer family kat sana.. Nnt minggu ke-2 Abg Am dtg, jgn x de duit raya plak.. Huhu

Post a Comment

About Me

My photo
I was born on 24th December 1988 at Dungun, Terengganu but live at Kuching, Sarawak. I'm now studying at UTM (Technological University of Malaysia) located at Skudai, Johor in Degree of Chemical Eng. (Bioprocess). I'm a happy, nice, believe in myself and a motivated person. I like to play computer games especially strategy games. That's a little things about me..

Followers