CORET-CARUT

Write And Share

Pas sahur tadi, aku yg dah besa tak sambung tido memulakan pagiku yg indah ni dgn melayari internet. Aku sebenarnya tak tau kemana nak melayari bahtera aku kat lautan internet ni, dan semestinya aku tak akan pegi kat website yg bukan-bukan. Aku kan baek.. Huhu.. Pastu aku teringat la pasal keta F1 (ataupun A1.. Aku pon tak pasti) 1 Malaysia yang aku bace kat cursingmalay. Serius shit lawa giler.. Bile tengok je aku rase seakan-akan api semangat patriotik didalam diriku ini membuak-buak dan aku dpt rasakan bahawa pelumba negara kita yg menggunakan keta ni nnt akan menjadi juara kerana mereka akan turut merasakan pe yg aku rasakan ni.. Malaysia Boleh!!!


Disebabkan munculnya keta F1 1 Malaysia ni, aku mula meminati bidang motosport ni. Biarlah seberapa byk pun duit cukai Ayah dan Ibu aku yg kerajaan abiskan, aku tak kesah. Minat nyer pasal.. Atas dasar minat ini juga, aku mula mencari-cari info tentang keta idaman 1 Malaysia ni dengan harapan keta ni bakal memberi asap sebagai santapan kepada pelumba-pelumba Ferrari, McLaren dan sebagainya di Litar Sepang nanti. Lompat punya lompat, aku terjumpa pulak keta sport ala-ala Mazda Rx8 buatan Proton (dan Lotus) ni..


Selepas pembacaan teliti dilakukan, barulah aku tau yg keta ni dah ditayangkan (ditayangkan semata-mata dan untuk selamanya..) dalam plastic box sejak tahun 2007 lagi. Giler la tak up to date aku ni.. Patut la Ayah aku selalu bising, pengetahuan am aku kurang katanya. Kini aku dapat menerimanya dgn rela.. Maafkan kekurangan anakmu ni, Ayah.. Kini aku berazam, pas keja nnt aku nak beli keta Proton PM5 ni untuk Ayah dan Ibu ku yang tercinta. Aku tau aku mampu sebab keta Malaysia mesti la dijual dengan harga yg 'rendah' dan kualiti terbaek untuk rakyat Malaysia berbanding dengan di luar negara sejajar dengan slogan "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan".. Terima kasih kerajaan Malaysia!!!

2 comments:

boleh la pulak proton design kete sport.. tapi design untuk local market mcm ape jer..

giliran ku pula menyebok di blog ko.. :P

Selamat Hari Raya..

ahaks.. aku rase proton mampu je nak design keta bagus2 ni. cuma diorg ni tamak keuntungan sgt.. sm la ngan mangkuk2 kerajaan tu..

terima kasey kerana menyebok.. kui3

Post a Comment

About Me

My photo
I was born on 24th December 1988 at Dungun, Terengganu but live at Kuching, Sarawak. I'm now studying at UTM (Technological University of Malaysia) located at Skudai, Johor in Degree of Chemical Eng. (Bioprocess). I'm a happy, nice, believe in myself and a motivated person. I like to play computer games especially strategy games. That's a little things about me..

Followers